Featured image

Metaverso: teknologia eta negozio-itxaropenak

2021eko urrian, Mark Zuckerbergek iragarri zuen bere enpresaren izena aldatu egingo zuela Facebook-etik «meta» -ra, eta bere ikuspegia eta ahaleginak Metaverso-ren sorreran zentratuko zituela datozen hamar urteetan, hype mediatiko handi bat eraginez: egun batetik bestera, badirudi dena Metaverso dela.

Hala eta guztiz ere, zibermunduaren kontzeptua ez da, hain zuzen ere, gauza berria. Metaverso izenak, zehazki, Neal Stephensonek 1992an argitaratutako Snow Crash eleberrian irudikatutako zibermunduan du jatorria. Eta 2003an, duela ia 20 urte, Second Life argitaratu zuen, hasierako nobedadea igarota ibilbide luzerik izan ez duen zibermundua sortzeko saiakera.

Egia esan, gaur egun, Metaverso ideia kontzeptuala da, baina oraindik ez dakigu noiz eta nola gauzatuko den zerbait erreal eta erabilgarrian, ez eta zer aplikazio praktiko izango dituen arlo sozialean, hezkuntzan, ikus-entzunezkoetan edo enpresa-arloan ere.


Jardunaldi honetan, Metaverso kontzeptua teknologiari eta negozioari dagokienez aztertuko dugu, une honetan zer garapen-puntutan dagoen eta epe labur eta ertainerako itxaropen errealistak zeintzuk diren ulertzeko.


Nori zuzendua

Enpresa-, hezkuntza-, kultura-, ikus-entzunezko-, komunikazio- eta marketin-arloetako profesionalak, eta, oro har, edozein sektoretako profesionalak, teknologia horren egoera ezagutzeko interesa dutenak eta etorkizun hurbilean izango duen garapenaren aurreikuspenak.

 

Programa

09:00h    Bertaratuei harrera egitea
09:30h    Jardunaldiaren irekiera
09:45h    Hitzaldiak

  • Metabertsoa eta Internetaren etorkizuna: abagunea edo oportunismoa?
  • Esperientzia arloko edukiak: ikus-entzunezkotik interakziora.
  • Metabertsoaren alderdi eta kezka legalak.
  • Metabertsoa hezkuntzan: hezkuntzarako eta prestakuntzarako atari berriak.

11:45h    Coffee-breaka
12:15h    Mahai-ingurua
13:15h    Galderak egiteko txanda
14:00h    Amaiera

 

Hizlariak

Jorge R. López Benito. Teknologia sortu berrien ekintzailea da eta hamabost urteko esperientzia du teknologia murgiltzaileen, errealitate birtualaren eta errealitate handituaren (XR) arloan. Horien inguruko hainbat liburu, argitalpen eta patenteren egilea da eta enpresa-ekimen ugari sortu ditu teknologia murgiltzailearen, metabertsoaren eta bideo-jokoen inguruan, hala nola CreativiTIC, AugmentedClass eta Gate8Games. Deustuko Unibertsitateko irakasle elkartua da eta Multimedia Interaktiboa eta Bideo-jokoak irakasgaia ematen du. 2019az geroztik Europako Kontseiluko berrikuntzaren ebaluatzaile aditua da EIC Accelerator erakundearen bidez, eta “'Key Innovator in Augmented Reality” aintzatespena jaso du Europako Batzordearen eskutik.

Diego Urruchi. Transmedia ekoizlea eta errealizatzailea. StereoZona.com WEBTV-a sortu zuen, hamar urte baino gehiagoz martxan egon den Euskadiko musika-plataforma, baita Media Attack bideo-agentzia ere, eduki digitalak sortzera zuzendutakoa. ‘Puntu Koma’, ‘Muak’, ‘Backstage’ (Amazon Prime) telesailen ekoizle exekutiboa da, baita 2022ko Goya sarietan saritutako ‘Mama’ dokumentalarena ere. Halaber, musika-talde askoren bideoklipak ekoitzi ditu, baita ikus-entzunezko proiektuak ere, besteak beste honako hauentzat: El Correo, Azkena Rock Festival, Mercabilbao, Bilboko Udala, BEAZ, K2000 eta Red Bull. Gaur egun hainbat formatutako edukiak garatzen eta ikertzen ari da: webdoc-a, AR/VR ingurune murgiltzaileak eta 360º-ko bideoak. Deustuko Unibertsitateko irakaslea da eta Industria Digitala irakasten du bertan.

Maitane Valdecantos. Abokatu ekonomialaria da eta jabetza intelektualean eta eskubide digitalean espezializatuta dago, gainera, Audens-eko bazkidea da. "Legalidad de los negocios digitales" (Negozio digitalen legezkotasuna) liburuaren egilea da (Anaya Multimedia, 2022). Bizkaiko Abokatuen Elkargoko Praktika Juridikoko Eskolako ikasketa-burua da. EHGEP Guionistas- Eusko Gidoigileak elkarteko abokatua da. Jabetza Intelektualean eta Zuzenbide digitalean kolaboratzailea da, Espainiako Abokatutzaren Kontseilu Nagusiaren Bruselako ordezkaritzan. Abokatutzan Sartzeko Unibertsitate Masterreko irakaslea da Deustuko Unibertsitatean eta Bizkaiko Abokatuen Elkargoan. Irakaslea da Mondragon Unibertsitateko Business Data Analytics graduan eta Marketin Digitaleko Masterrean, Madrilgo Abokatuen Elkargoko Zuzenbide Digitala, Berrikuntza eta Teknologia Sortu Berrien Masterrean eta EHUko Euskal Herriko Unibertsitateko MBAe3 - Ekintzailetza eta Enpresa Zuzendaritza Masterrean. 

Enara Artetxe González. Industriaren, osasunaren, bideo-jokoen eta hezkuntzaren arloei aplikatutako errealitate birtual eta areagotuko, keinuen konputazioko eta IAko teknologietan espezializatutako teknologoa da. CreativiTIC enpresaren bazkide sortzaileetako bat da. Enpresa horrek teknologia murgiltzaileak humanizatzen ditu, eta Metabertsorako “Augmented Class!” hezkuntza-plataformaren garatzaile nagusia ere bada. AR eta Deep Learning teknologien Key Innovator aintzatespena jaso du Europako Batzordearen Innovation Radar-en eskutik. "Enterprise Augmented Reality Project" liburuaren egilea da (Packt, 2019). Deustuko Unibertsitateko irakasle elkartua da eta Multimedia Interaktiboa eta Bideo-jokoak irakasgaia irakasten du Komunikazioko eta Ikus-entzunezko Komunikazio-teknologiak Eta Multimedia Graduan. Gaur egun, Metabertsoaren Deep Learning-erako metodologiak garatzeko ikertzeko lanetan dabil buru-belarri.

 

Moderatzaileak

Raquel Ecenarro del Río. Komunikazioan eta enpresa-protokoloan espezializatutako kazetaria da. RpuntoE enpresako CEO da, eta maiz kolaboratzen du da prentsa, irrati eta telebistako hainbat komunikabidetan.

Aitor San Sebastián Millet. Eraldaketa digitalean aditua den analista teknologikoa. Teknologia digitaletan murgilduta dago 1983az geroztik.