Featured image

Sortu bideojoko osoak AArekin bakarrik: eman bizia zure ideiei, arteari edo programazioari buruzko ezagutza teknikorik gabe (Euskal Encounter)

OpenGune - SPRI-Enpresa Digitala tailerren gunean

Bideojoko bat egitea gustatuko litzaizuke? Ez dakizu programatzen eta diseinatzen? Ez dio axola, jakin ala ez, tailer honetan bideojoko oso bat zerotik sortzen ikasiko duzu, adimen artifiziala erabiliz: kodea eta grafikoak, musika eta narratiba...

Hainbat adibide egingo ditugu HTML edo PyGame bezalako lengoaietarako, joko errazak sortzeko tresna irisgarriak erabiliz, eta ondoren, konplexuagoa den bat garatuko dugu, %100 AArekin gidatuz. 

Ez duzu aurretiko esperientziarik behar, sortzeko eta ondo pasatzeko gogoa besterik ez.

Izena emateko

Ekitaldi hau 2025eko Euskal Encounterren programaren atal bat da. Lekua mugatua da, beraz, aldez aurretik izena eman behar da. Izena eman dutenek eta lekua dutela esanez egiaztapena jaso dutenek baino ezingo dute parte hartu.

Norentzat

Tailer hau bideojokoekiko eta adimen artifizialarekiko jakin-mina duen edonorentzat pentsatuta dago, haien adina edo esperientzia-maila kontuan hartu gabe.

Bereziki honako hauei zuzenduta dago: aldez aurretik ezagutza teknikorik izan gabe beren lehen bideojokoa sortu nahi duten pertsonak; AA eta sormen digitalaren zale sutsuak; jolasa sortuz elkarrekin esperimentatu nahi duten gurasoak eta seme-alabak; AAk bere ideiak joko oso nola bihur ditzakeen ikusi nahi duten diseinu, arte edo musika zaleentzat.

Ez duzu programatzen, marrazten edo musika egiten jakin beharrik. Sortzen dibertitzeko gogoa besterik ez duzu behar.

Hizlariak

Enara Artetxe telekomunikazioetako ingeniaria da, eta CreativiTIC Interactive enpresaren sortzaileetako bat. Errealitate Birtualeko (VR), Areagotutako (AR) eta Adimen Artifizialeko (AI) teknologietan espezializatutako enpresa da. 15 urte baino gehiagoko esperientzia izan du industria, osasuna, hezkuntza eta bideojokoak bezalako sektoreetarako konponbide murgiltzaileak garatzen. MetAClass Studio bezalako plataformen sorreran buru izan da eta I+Gko Europako hainbat proiektutan parte hartu du. 2019an Europako Batzordeak "Key Innovator" bezala aitortu zuen Errealitate Areagotuan (AR). Gainera, irakasle elkartua da Deustuko Unibertsitatean, murgiltze aplikazioen eta bideojokoen garapenari buruzko irakasgaiak ematen ditu, eta Enterprise Augmented Reality Projects (Packt, 2019) liburuaren egileetako bat da. Bere ibilbideak ikerketa, irakaskuntza eta aplikazio praktikoa uztartzen ditu, ikuspegi didaktiko eta hurbilarekin. Tailer honetan, adin guztietako eta ezagutza teknikorik gabeko parte-hartzaileek bideojokoetarako 3D edukien sorkuntzan pausoz pauso gidatzeko aukera izango dute, IAko tresnak erabiliz.

Jorge R. López Benitok 20 urteko esperientzia du sektorean, eta Deustuko Unibertsitatean irakasle elkartu gisa egindako lan akademikoa eta ekintzailetza-jarduera uztartzen ditu, hala nola CEO/hainbat startup teknologikoren sortzailea, Errealitate Hedatuko (XR) eta Adimen Artifizialeko (AI) teknologia murgiltzaileetan espezializatua, hala nola CreativiTIC Interactive; edo Gate8Games Bideojokoen Negozio, Arte eta Teknologia Eskola eta Azeleratzailea, bideojokoen garapenari, arteari eta negozioari aplikatutako teknologia emergenteetan espezializatua. Europako I+G proiektu askoren buru izan da, eta Europako Batzordeak Errealitate Areagotuko Key Innovator (AR) izendatu du, plataforma murgiltzaileekin hezkuntza-ikaskuntzari egindako ekarpenengatik. Gainera, Europako berrikuntza-programetan ebaluatzaile aditu gisa laguntzen du. Bere ikuspegi praktiko eta eskuragarriari esker, teknologiaren erabilera sortzailea adin guztietako publikoengana hurbildu ahal izan du.