Featured image

Erabiltzailean (UCD), erabiltzaile-esperientzian (UX) eta erabilgarritasunean oinarritutako diseinuaren tekniketarako sarrera

Ikasi UX teknikak produktu eta zerbitzu digital eraginkorrak sortzeko!

Tailer hau erabiltzailean (UCD), erabiltzaile-esperientzian (UX) eta erabilgarritasunean oinarritutako Diseinuarekin lotutako teknika nagusien sarrera praktikoa da.

Erabiltzailean (UCD), Erabiltzailearen esperientzian (UX) eta Erabilgarritasun fisikoan oinarritutako Diseinuaren Hastapenak ikastaroan ikusitako kontzeptu teorikoen errepaso labur bat egingo da.

Horien aplikazio praktikoan jarriko da arreta nagusia, UCD prozesuaren fase bakoitzeko teknika nagusiak jorratuko dituzten 5 saiotan banatutako hainbat tailer eta dinamikaren bidez.

Horretarako, saioetan haria izango den proiektu bat proposatuko da, eta taldeka egingo da.

 

Helburu nagusia

Erabiltzailean, erabiltzaile-esperientzian eta produktu digital eraginkorrak diseinatzeko erabilgarritasunean oinarritutako diseinuaren metodologiaren teknika nagusien ikuspegi praktikoa ematea, negozioaren helburuetara eta erabiltzaileen beharretara bideratuta.

 

Helburu espezifikoak

  • Parte-hartzaileei UX ona eskaintzen duten produktu eta zerbitzu digitalak diseinatzeko eta ebaluatzeko funtsezko ezagutzak ematea.
  • Erabiltzailea (UCD), Erabiltzaile-esperientzia (UX) eta Erabilgarritasun fisikoa ardatz dituen diseinuaren hastapenei buruzko ikastaroan emandako oinarrizko ezagutza teorikoak aplikatzea.
  • Metodologia praktikoa irakastea, bai eta web gune/aplikazio/app eraginkorrak sortzeko UX teknika eta tresna nagusiak ere.

 

Norentzat:

  • Web-diseinuko eta -garapeneko profesionalak (proiektuen kudeatzaileak, zuzendari teknikoak, garatzaileak, diseinatzaileak, etab.), produktu eraginkorragoak eraikitzeko edo espezializazio berri baterantz eboluzionatzeko ezagutzak handitu nahi dituztenak.
  • Ekimen digitaletan erabiltzaileen esperientzia hobetu nahi duten marketineko profesionalak.
  • Marketinetik, publizitatetik, produktuaren diseinutik (ingeniariak), web diseinu eta garapenetik datozen profesional gazteak, etorkizuna duen diziplina batean espezializatzea helburu dutenak.
  • Proiektu teknologiko arrakastatsuak garatu nahi dituzten ekintzaileak.
  • Produktu digitalen diseinuan, interfazeetan, erabiltzaile-esperientzian eta erabilgarritasunean lan egiten duen edo interesa duen edozein pertsona.

 

Programa

1. saioa. Sarrera. Erabilgarritasunaren eta ebaluazio heuristikoaren printzipioak

  • Ikastaroaren aurkezpena, taldeak sortzea eta saioak gidatuko dituen proiektuaren aurkezpena
  • Erabiltzailea ardatz duen diseinuaren eta erabiltzaile-esperientziaren sarrera laburra
  • Normanen elkarrekintza diseinatzeko printzipioak eta Nielsenen erabilgarritasun-printzipioak
  • TEKNIKA/TAILERRA: Ebaluazio heuristikoa

2. saioa. UX RESEARCH

  • Sarrera laburra: oinarriak, prozesuak, teknika nagusiak
  • TEKNIKA/PRAKTIKA: aurkikuntza-fasea
  • TEKNIKA/PRAKTIKA: elkarrizketen diseinua
  • TEKNIKA/PRAKTIKA: inkestak online diseinatzea

3. saioa. SINTETIZATZEA ETA DEFINITZEA: UX ESTRATEGIA

  • Ikerketaren emaitzak laburtzea, beharrak identifikatzea eta balio-proposamena definitzea
  • TEKNIKARIA/TAILERRA: Pertsonak
  • TEKNIKAK/TAILERRA: Design Thinking dinamikak

4. saioa. KONTZEPTUALIZAZIOA

  • Sarrera: informazioaren arkitektura, elkarreraginaren diseinua eta prototipoak
  • TEKNIKA/TAILERRA:
    • AI/IxD: Edukien inbentarioa/edukien zuhaitza/Prozesuen fluxuak
    • Card sorting
    • Paperezko prototipoa/Sketchinga

5. saioa. TESTINGA

  • Sarrera: oinarriak, test/metodo nagusiak, tresnak
  • TEKNIKA/TAILERRA: Probak erabiltzaileekin
    • Nola planteatu eta gauzatu azterketa bat. Benetako kasuen adibideak
    • Taldekako azterketaren planteamendua
    • Urrutiko proba bat egitea ekipoen artean

 

Hizlaria

Virginia Aguirre
UX analista – Arabako Kalkulu Gunea
HCI irakaslea Deustuko Unibertsitatea
https://www.linkedin.com/in/uxvirginiaaguirre/

Publizitatean eta Harreman Publikoetan lizentziatua (UPV/EHU), Marketin eta Salmenten Zuzendaritzan graduondoa (EAE), 20 urte baino gehiago lanean teknologia berrien eta komunikazioaren sektoreko enpresatan —adibidez, Hispavista, Panda Security, Arista, The Social Experience (Bazkide fundatzailea), Ticketbis—, UX diseinuarekin, proiektuen kudeaketarekin eta negozio-esparru berrien garapenarekin lotutako postuak betetzen.
Bere ibilbide profesionalean zehar hainbat bezerorekin —adibidez, Nestlé, Repsol YPF, Eusko Jaurlaritza, UPV/EHU, Laboral Kutxa, Orona, Cinfa, Ulma Construcción, Euskaltel, Bellota Agrisolutions, Getxo Turismo, Tabakalera, Izenpe, Arabako Foru Aldundia, etab.— egindako proiektutan esperientzia.
UXeko hezitzailea duela 15 urtetik hona Enpresa Digitalan (SPRI-EJ), eta ondoren Cebancen, EHUn, Mondragon Unibertsitatean (MU), Uxer Schoolen eta Deustuko Unibertsitatean.