Featured image

Adimen artifiziala: PoC-tik ekoizpenera (dramarik gabe) (online)

AAko proiektuen 20 proiektutik 19k porrot egiten dute edo ez dute benetako inpaktua sortzen negozioan (MIT: https://www.artificialintelligence-news.com/wp-content/uploads/2025/08/ai_report_2025.pdf). 

Iturri eta ikerketa desberdinek hori bermatzen dute, eta beste batzuek ez, baina datura sartu gabe, egia esan, datu kezkagarria da.
 

Enpresa asko “AAren fast food” -ean erortzen ari dira: proba desordenatuak, nekez defenda daitezkeen pilotuak eta loturarik gabekoak, integratzen eta ulertzen ez diren tresnak.

Denok dakigu une erabakigarrian gaudela edozein enpresa handi edo txikirentzat, industrialarentzat edo zerbitzuentzat, eta Euskadik ezin duela bere burua gelditu azaletik edo gaizki planifikatuta.

Nola egiten dugu AA adoptatu ez ezik eraldatzeko ere balio dezan?

 

Norentzat

Beren enpresak eta negozioak eraldatu gabe AA adoptatzen jarraitu nahi ez duten pertsonak. Bai industriari bai zerbitzuei aplikatzen zaie, batez ere dagoeneko AA probaren bat egin duten erakundeei, baina ez dela mamitzen sentitzen dute. Bereziki, honetarako:

  • Zuzendaritza nagusia/gerentzia eta batzordeko kideak (lehentasunak eta aurrekontua erabakitzen dituena).
  • Eragiketen/ekoizpenaren/zerbitzuaren zuzendaritza, prozesuen eta etengabeko hobekuntzaren arduradunak (aurrezkia eta produktibitatea gauzatzen dira).
  • IT/Data/Eraldaketa digitala (integratu eta jasangarri bihurtu behar duena).
  • Finantzak/kudeaketa kontrola (itzulera justifikatu eta modu defendagarrian neurtu behar duena).
  • Giza baliabideak/prestakuntza (adopzioa, kultura eta gaikuntza; hori gabe, AA ez da eskalatzen).
  • “Pilotu infinitutik” atera nahi duten berrikuntzako arduradunak.

 

Programa:

  • Elefantea aretoan: zergatik AAko ekimen gehienak ez dira inpaktura iristen (patroi tipikoak)
  • AAren “fast food” -aren sintomak enpresan: dinamika gobernaezinean sartzen ari zaren seinale argiak.
  • Nola aukeratu ondo nondik hasi: ikuspegi praktikoa, metodo sinple batekin erabiltzen diren kasuak lehenesteko eta itzultzen ez diren “kasu sexiak” saihesteko.
  • PoC-tik dramarik gabeko produkziora: pilotu bat eskalatzea eragiten duten gutxieneko baldintzak.
  • Gobernantza, segurtasuna eta erabilera arduratsua: zergatik AA ez den “teknologia bakarrik” eta batzordeak zer erabaki hartu behar dituen.
  • Itzuleraren neurketa: zer KPI neurtu 1. egunetik, negozioan AA defendagarria izan dadin.
  • 90 eguneko plana: kaosetik ateratzeko eta itzulerako 1 – 2 quick wins sortzeko jarduketa-eskema bat, gutxieneko bide-orri batekin.
  • Itxiera: galderen txanda