Featured image

Abatar birtualak eta gizakien digitalizazioa adimen artifizialaren bidez

Adimen artifizial sortzailea ingurune digitalean komunikatzeko eta geure burua irudikatzeko dugun modua aldatzen ari da. Abatar birtualak gure identitatearen hedapen bihurtu dira, bai maila indibidualean, bai marka, enpresa edo sorkuntza-proiektu baten irudiaren parte gisa, eta aldatu egin dute espazio digitaletan, ikus-entzunezkoetan edo hiru dimentsiokoetan geure burua besteei erakusteko eta interakziorako dugun modua. 

Ikastaro honetan ikusiko dugu nola laguntzen digun AAk abatar birtualak sortzen, animatzen eta pertsonalizatzen, identitate digital esklusiboak taxutze aldera, izan hutsetik hasita, izan argazkietatik, deskribapenetatik edo eredu sortzaileetatik abiatuta. Abatarrei mugimendua, ahotsa eta koherentzia estetikoa ematen ikasiko dugu, baita abatarrok hainbat ingurune digitaletan eta 3Dn erabiltzen ere. 

Norentzat

  • Beren proiektuetan abatar pertsonalizatuak sartu nahi dituzten 3D-ko sortzaileak, garatzaileak eta teknologoak.
  • Irudikapen digitaleko, storytelling-eko eta identitate bisualeko modu berriak arakatu nahi dituzten komunikazioko eta marketineko profesionalak.
  • Beren proiektuetan (ikus-entzunezkoak, sozialak edo murgiltzaileak) erabiltzeko AArekin pertsonaiak sortuz esperimentatu nahi duten diseinatzaileak, artista digitalak eta eduki-sortzaileak.
  • Esperientzia didaktikoetan edo dibulgazio-proiektuetan abatarrak erabili nahi dituzten edo abatarrak sartzeko aukera probatu nahi duten jakin-minez betetako irakasle, hezitzaile eta profesionalak.

Egitaraua

Identitate digital berri bat: sarrera

  • Profileko argazkietatik abatar adimendunetara
  • 2D eta 3D abatarrak, agertzeko modu berriak
  • Adimen artifizialak nola aldatu duen pertsonaiak sortzeko modua

AArekin gure abatarra sortzea

  • 3D abatarrak sortzea, testu batetik, argazkietatik edo erreferentziako irudietatik abiatuta.
  • Aldaerak aztertzea
  • Ereduaren sareta eta geometria doitzea eta eredua optimizatzea

Gure abatarra pertsonalizatzea

  • Materialak eta testura
  • Rigging-a eta animazioak 

3D inguruneetan eta mundu birtualetan integratzea

  • Industrian estandarrak diren formatuetan esportatzea eta inportatzea (GLB, FBX, VRM, etab.)
  • 3D motorren eta plataformen arteko interoperabilitatea
  • Abatarrak esperientzia interaktiboetan integratzea

Ikus-entzunezko proiektuetan erabiltzea

  • AArekin ahotsak eta lokuzioak sortzea eta sinkronizatzea
  • Abatarra erabiltzea bideoetan, aurkezpenetan eta narratiba digitaletan
  • Irudia, soinua eta storytelling-a konbinatzea

AAko abatarren erabilerak eta etorkizuna

  • Gaur egungo erabilerak: marketina, prestakuntza, sare sozialak, narratiba digitala
  • Klon digitalak, identitate areagotua eta agente birtual autonomoak
  • Gizakien digitalizazioaren ikuspegi etikoak eta sortzaileak

Hizlariak

Enara Artetxe telekomunikazioetako ingeniaria da, eta CreativiTIC Interactive enpresaren sortzaileetako bat. Errealitate Birtualeko (VR), Areagotutako (AR) eta Adimen Artifizialeko (AI) teknologietan espezializatutako enpresa da. 15 urte baino gehiagoko esperientzia izan du industria, osasuna, hezkuntza eta bideojokoak bezalako sektoreetarako konponbide murgiltzaileak garatzen. MetAClass Studio bezalako plataformen sorreran buru izan da eta I+Gko Europako hainbat proiektutan parte hartu du. 2019an Europako Batzordeak "Key Innovator" bezala aitortu zuen Errealitate Areagotuan (AR). Gainera, irakasle elkartua da Deustuko Unibertsitatean, murgiltze aplikazioen eta bideojokoen garapenari buruzko irakasgaiak ematen ditu, eta Enterprise Augmented Reality Projects (Packt, 2019) liburuaren egileetako bat da. Bere ibilbideak ikerketa, irakaskuntza eta aplikazio praktikoa uztartzen ditu, ikuspegi didaktiko eta hurbilarekin. Tailer honetan, adin guztietako eta ezagutza teknikorik gabeko parte-hartzaileek bideojokoetarako 3D edukien sorkuntzan pausoz pauso gidatzeko aukera izango dute, IAko tresnak erabiliz.

Jorge R. López Benitok 20 urteko esperientzia du sektorean, eta Deustuko Unibertsitatean irakasle elkartu gisa egindako lan akademikoa eta ekintzailetza-jarduera uztartzen ditu, hala nola CEO/hainbat startup teknologikoren sortzailea, Errealitate Hedatuko (XR) eta Adimen Artifizialeko (AI) teknologia murgiltzaileetan espezializatua, hala nola CreativiTIC Interactive; edo Gate8Games Bideojokoen Negozio, Arte eta Teknologia Eskola eta Azeleratzailea, bideojokoen garapenari, arteari eta negozioari aplikatutako teknologia emergenteetan espezializatua. Europako I+G proiektu askoren buru izan da, eta Europako Batzordeak Errealitate Areagotuko Key Innovator (AR) izendatu du, plataforma murgiltzaileekin hezkuntza-ikaskuntzari egindako ekarpenengatik. Gainera, Europako berrikuntza-programetan ebaluatzaile aditu gisa laguntzen du. Bere ikuspegi praktiko eta eskuragarriari esker, teknologiaren erabilera sortzailea adin guztietako publikoengana hurbildu ahal izan du.